7 februari 2023
Huize Eyckerheyde heeft een 50-tal medewerkers en begeleidt zowat 100 mensen met een ernstig verstandelijke beperking, verspreid over 10 leefgroepen. Samen met de medewerkers gaan de bewoners winkelen, een uitstapje doen, een ijsje eten, enz. Die activiteiten kosten geld. Per leefgroep is er daarom een kluisje met cashgeld, en alle betalingen worden op papier bijgehouden.
Niet zo praktisch en helemaal niet evident om een realtime overzicht van alle leefgroepen te hebben. Ideaal is cashless werken, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Voor de medewerkers van Isabel Group sloot de vraag alvast volledig aan bij hun expertise, maar de context maakte het extra uitdagend. Ze leefden zich evenwel in de situatie in, maakten een snelle analyse en werkten een plan van aanpak in twee stappen uit. Ze brachten het team van Eyckerheyde ook in contact met potentiële leveranciers en anticipeerden op mogelijke problemen met praktische oplossingen.
Huize Eyckerheyde heeft intern nog wat werk om de procedures op punt te zetten, maar "‘De digitalisering van al die processen bespaart ons heel wat handwerk, de flow zal dan ook veel sneller verlopen", zegt Elke De Wilde van Huize Eyckerheyde.
Ook voor Isabel Group gaf de samenwerking veel goesting om verder te gaan: “Het was heel fijn om onze expertise op een andere manier te kunnen inzetten. De intromeeting van Engage4 was goed aangepakt en het inleefmoment was voor elk van ons een eyeopener. Chapeau voor het werk dat Huize Eyckerheyde elke dag doet. Wij vonden het heel leuk om samen iets te kunnen uitwerken."
"Het was heel fijn om onze expertise op een andere manier te kunnen inzetten, een echte eyeopener." Stefaan Fagot, Isabel Group
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x